
Expertise
Het samenbrengen van losse puzzelstukken tot
één samenhangend geheel dat stuurt en versnelt.
Vanuit diverse contractvormen zoals DBFMO, E&C, D&C en UaV-gc is er binnen 2Built procesmanagement een breed scala aan projectbeheersing ervaring voorhanden. Deze ervaringen zijn opgedaan binnen grote complexe projecten die ook daadwerkelijk zijn gerealiseerd, zodat oplossingen in de praktijk zijn getoetst en zich hebben bewezen.
Innovatie
2Built procesmanagement maakt graag gebruik van vernieuwende werkvormen met inzet van integrale werkprocessen en het gebruik van digitale werkprocessen zoals bv. het scrumproces of het raakvlakkenoverleg, waarmee oplossingen worden geboden om alle disciplines in de bouwketen met elkaar te integreren:
Bouw (utiliteit)
Installatietechniek
Civiel
Infra
Procestechniek

Relationele database
2Built procesmanagement is gespecialiseerd in het werken met een relationele database (Relatics). Hiermee wordt het project opgedeeld in meerdere boomstructuren zoals een SBS (systeemboom) en WBS (activiteitenboom) en OBS (objectenboom). Aan deze objecten, en activiteiten kunnen onder andere eisen en taakhouders worden gekoppeld. Vervolgens kunnen deze (contract)eisen worden geverifieerd en gevalideerd om het Werk aantoonbaar volgens de eisen af en op te leveren richting Opdrachtgever. Daarnaast is 2Built procesmanagement gewend om binnen Relatics de relevante werkprocessen project specifiek in te richtende binnen de verschillende modules die hierop aansluiten. Deze modules maken het mogelijk om de relevante informatie te koppelen aan de registers van de boomstructuren of te verrijken met andere metadata. Dit maakt het mogelijk om (bewijs)documenten te koppelen aan onder meer objecten, eisen en taakhouders om de projectinformatie traceerbaar en aantoonbaar te beheersen.

Business Intelligence
Procesbeheersing
Technisch management
IMS / BIM
Raakvlakken management
Risico management
Afwijkingenbeheer
VGM
Om de Werken zo goed mogelijk te beheersen is de inzet van Business Intelligence (BI) middels monitoring gebruikelijk. Hierbij maakt 2Built procesmanagement onderscheid tussen Kritieke Prestatie Indicatoren (KPI’s) en ‘gewone’ Prestatie Indicatoren (PI’s).
• KPI’s zijn gekoppeld aan de Kritieke Succes Factoren en/of projectdoelstellingen. De KPI’s worden in overleg met het managementteam opgesteld waarbij met een terugkerende frequentie wordt gerapporteerd richting Opdrachtgever.
• PI’s zijn opgesteld om relevante subprocessen te monitoren in het kader van bedrijfshygiëne, opgesteld door de procesverantwoordelijke(n). Middels deze PI’s legt de procesverantwoordelijke op reguliere wijze verantwoording af aan de projectmanager. Gedurende het project kunnen deze PI’s aangepast worden, e.e.a. afhankelijk van het risicoprofiel en effectiviteit van de meting en prestatie.
Het geheel aan prestatie indicatoren waar de projectmanager ‘live’ over beschikt stelt hem/haar in staat om een totaal overzicht te krijgen waarop het Werk kan worden (bij)gestuurd. De informatie komt grotendeels uit Relationele software, waarbij gebruik wordt gemaakt van de dashboards en (K)PI’s. Om te borgen dat deze informatie betrouwbaar, juist en volledig is, wordt in overleg tussen de project- en procesmanager interne en externe audits uitgevoerd.
